הבעיתיות של קוראי רסס | עוגיות - בלוג על אינטרנט
25 תגובות לפוסט זה
הרשם לפוסט זה ב-RSS לתגובות או טראקבק
mygif_alt
גיא כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 11:19:52 מ- 192.118.48.248    

לגבי החשיפה לאתרים/בלוגים שאיני מכיר, אני משתמש בשתי שיטות עיקריות:
אני יוצר RSS מ-http://blogsearch.google.com עם מילת חיפוש שמעניינת אותי ואז מצרף את ה-RSS לקורא שלי. בצורה הזאת אני נחפש לתכנים חדשים בנושאים שמעניינים אותי.
ואני נרשם ל-RSS-ים של אתרים "מאגדים" כדוגמת digg ואז נחשף לתכנים שאנשים אחרים מפרסמים.

אגב, אני מסכים לחלוטין עם העובדה שה-RSS-ים לא עוברים את "מבחן האמא".

גיא

mygif
אור ברקת כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 11:39:02 מ- 213.8.61.66    

אני מניח שיהיו תכנות שישלבו בין השניים – גם תחומי עניין, אבל גם אפשרות לעקוב אחר אתרים מועדפים מסוימים. בשבילי פונקציית העידכון היא משמעותית לא רק נוחות ההגעה לבלוג המסוים.

כבר עכשיו אני עוקב דרך הרסס אחרי התעדכנות של עמודי תגיות מסוימות בדלישס.

mygif_alt
ערןב כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 13:57:58 מ- 192.114.107.4    

אני לא כל כך מסכים עם האבחנה שלך לגבי הגן הסגור. קשה להתווכח עם הטענה שאתה קורא קבוצה סגורה של פידים, ואיתה אני כמעט מסכים. אבל רובנו קוראים בלוגים של "אגרגטורים אנושיים": אותם אנשים שהם hubs ברשתות חברתיות ודואגים להתעדכן בתוכן ממקורות שונים, להעביר אותו דרך הפילטר שלהם (שהוא בדרך כלל איכותי, אבל biased, כמו כל פילטר) ולקשר למקורות הללו. כך אנחנו גם מרחיבים לעיתים את קבוצת הפידים שלנו.

mygif
The Daily Dolly » ארכיון » The Daily Dolly 16/01/2007 כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 15:08:17 מ- 66.225.246.47    

[...] לוין כותב על הבעייתיות עם קוראי הרסס, ולמרות שאני מסכימה עם כל מה שהוא כותב, לדעתי עוד קצת [...]

mygif_alt
ליאור לוין כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 15:51:38 מ- 89.1.227.65    

התייחסתי לאגרגטורים האנושיים בפוסט שלי- "או תוכן שלאו דווקא הבלוגרים הקבועים שהם קוראים מתעניינים בו"

זה שהבלוגרים שאתה קורא עושים לך אגרגציה זה יופי, אבל הם עושים את זה רק בתחומי העניין שלהם. פילוסופית (וגם מעשית ברוב המקרים) הגן הסגור כמו שאמרת עדיין בא לידי ביטוי במצבים האלו.

mygif
יגאל חמיש כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 16:10:24 מ- 62.219.160.10    

אתה צודק, ולכן, מה שאני עושה זה 'לתת לרשת לחפש בשבילי את מה שמעניין אותי' וזה בלא שאני מגביל את עצמי לבלוג מסוים.
הנה, כתבתי על זה כאן: http://www.notes.co.il/yigal/34699.asp

mygif_alt
ליאור לוין כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 16:21:31 מ- 89.1.227.65    

כן יגאל, אני זוכר את הפוסט הזה שלך. זה בהחלט הדרך הנכונה, הבעיה היחידה היא שאתה מסתמך על טכנוראטי, המנוע חיפוש שלהם (לפחות מהניסיון שלי) הוא על הפנים, והם לא ממש יודעים לדרג את התוכן ולכן אתה מקבל הרבה פוסטים סתמיים. לא ככה?

כמו שכתבתי בפוסט, אתה מנוי על תחומי עניין בעזרת טכנוראטי וזה באמת הפתרון לבעיתיות שבקוראי הרסס, אבל הוא צריך להיות הרבה יותר משוכלל וחכם מאשר הסתמכות על טכנוראטי.

mygif
ניב קלדרון כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 18:49:42 מ- 87.69.74.53    

יקירי,
לא צריך לחכות לעוד כמה שנים, ולהמצאת עוד קוראי רסס.

לך לטכנורטי, מצא את הנושא שבו אתה רוצה להתעדכן- ועשה מנוי רסס לאותו עמוד נושא.

לא עוד בלוגים ספציפיים- אלא כל מה שבא בנושא שאותו הגדרת ובכמה נושאים שאתה רוצה.

ברגע אחד הגדלת את עולמך פי כמה שתחפוץ!

mygif_alt
The Daily Dolly 16/01/2007 at The Daily Dolly כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 18:59:35 מ- 64.111.114.10    

[...] לוין כותב על הבעייתיות עם קוראי הרסס, ולמרות שאני מסכימה עם כל מה שהוא כותב, לדעתי עוד קצת [...]

mygif
Gadi Shimshon כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 19:38:29 מ- 89.139.98.43    

שכחת כמובן לציין שאנשים שקוראים מייל מפסידים עולם של אתרים שהם לא נחשפים אליו, כי הם כל הזמן בתוך האימייל שלהם.

mygif_alt
אמיר ד. כתב, בתאריך 1-16-2008 בשעה 20:07:11 מ- 86.134.186.219    

ליאור, אני חושב שגוגל רידר מנסה להתמודד בדיוק עם הנקודה שאתה מתאר בשני אופנים:
1. האופציה Discover שמופיעה לצד Add subscription וחושפת המלצות של פידים על סמך לא רק הפידים הקיימים אלא גם היסטוריית החיפוש שלך בגוגל. זהו לדעתי שילוב מעניין בין שירותי החברה ואפשר לדמיין שההמלצות יהיו מושפעות גם מהידיעות שאנו קוראים בגוגל ניוז לדוגמא.

2. האופציה (הבעייתית) לראות את האייטמים שאנשי קשר גוגלים מגוגל טוק בחרו לשתף על ידי הסימון שלהם כ-shared. היישום שלה כרגע סובל ממספר מגרעות אך אין ספק שכיוון המחשבה הוא לחשוף את המשתמש לפידים חדשים תוך ניצול הקשרים (הכאילו) חברתיים שלו.

mygif
אבי כתב, בתאריך 1-17-2008 בשעה 06:42:20 מ- 80.179.36.73    

"החסרון של קוראי רסס זה שהם מאפשרים לך להיות מנוי על עדכונים מאתרים שאתה הגדרת מראש. כלומר אתה הלכת ומצאת אתרים או בלוגים בתחומים שאתה אוהב, לקחת את כתובת הרסס שלהם והכנסת אותם למאגר שלך. "
אם אני מבין נכון, אתם הגדרתם בעיה וסיפקתם פיתרון באותו המשפט ממש :) כשהם שהלגתי והגדרתי לעצמי מקורות רסס, אני יכול להמשיך ולעשות את זה במקביל לקריאת המקורות שכבר מצאתי.
בקשר להזנה סמנטית, כבר היום, באמצעות כלים כמו google alerts, אני יכול להגדיר משהו כמו "OLAP tutorial" שיהיה ספציפי הרבה יותר מאשר "OLAP".

mygif_alt
שי ח. כתב, בתאריך 1-17-2008 בשעה 07:28:32 מ- 203.222.187.156    

קצת אוף-טופיק, אבל אולי שוכני הבלוג יוכלו לעזור – מישהו משתמש ב"gadgets" של google-desktop לקריאת RSS ?
אם כן, אשמח לקבל עצה. אני רואה שם עברית הפוכה (המילים כתובות נכון, אבל בסדר הפוך במשפט).
יש פתרון?
גיגלתי ולא מצאתי…

mygif
Morin כתב, בתאריך 1-17-2008 בשעה 07:56:55 מ- 89.0.18.178    

אני מסכימה עם ערן, וגם עם גדי (אבל לא עם הנימה העוקצנית).
לדוגמא – בנוסף לבלוגים ופריטים מקושרים, אני קוראת גם מקשרים אנושיים כמו דולי (יש טראקבק למעלה) ו"גם שם" (מבית "ההם"), שלא לדבר עם כאלו שמסננים הרבה פחות, כמו Blogs gaze. כל זאת, כמובן, מלבד שיטוט חוץ-אגרני.
מעבר לזה, לא ראיתי הרבה בעיות בהסבר הרסס גם לטכנוצילים. השלט הרחוק הוא לא האור הבלתי נראה שיוצא ממנו או מעגלים חשמליים, הוא הכפתור שתלחץ וישנה את מה שהמסך מראה. הדבר מוגדר על ידי מטרתו ולא על ידי אופן פעולתו. וכך, מספיק לסבתא לדעת שזה יביא לה כל עדכון בבלוגים של נכדותיה (או כל דבר אחר שהיא תרשם אליו), כמו מנוי לעיתון אלקטרוני, גם מבלי להבין איך בדיוק הרשומות מגיעות מהבלוג לקורא שלה.

mygif_alt
Yellow כתב, בתאריך 1-17-2008 בשעה 08:17:16 מ- 80.179.192.210    

שלוש נקודות למחשבה:

1. האם RSS צריך לעניין את האמא ? או יותר מזה האם RSS בכלל אמור לשרת אנשים שהתוכן הוא לא עיקר עיסוקם והם בכלל אוהבים לקבל את התוכן לעוס בצורת מהדורת חדשות או מגזין שבועי, הרי זה הרוב לא ? האם RSS מיועד לרוב ?

2. כדי לקבל מידע על פי תחומי עניין אני מבצע שאילתות במספר מנועים שונים (google news, google blogs, digg, technorati, yahoo news ועוד..) ומקבל הרבה מידע מהרבה מקורות, אני יכול לסנן דרך PIPES או דרך תכונות פנימיות של הקורא אבל עדיין אני מקבל המון חומר שלאחר סינון אישי שלי מתברר שרובו המכריע לא רלוונטי. הסינון שלי אינו על פי מילות מפתח או תגיות ומושפע מכמות רבה של פרמטרים, האם אין מקום כפי שעושים בתחום המוזיקה ולנסות ולנתח אותי כקורא ולהגיש לי תכנים מותאמים אישית ?

3. קבלת מידע ממספר מוגבל של מקורות אכן תוחם אותי בעולם מסויים אבל קבלת מידע ע"פ תחומי עניין תוחמת אותי בעולמות מוגבלים לא פחות כל זה בתנאי שלא הגדרתי עולם בעל אופי כללי כמו "אינטרנט" ואז אנו חוזרים לבעיה של נקודה 2.

mygif
Candy כתב, בתאריך 1-17-2008 בשעה 12:41:57 מ- 77.125.70.2    

הי,
אני חולקת על הסברה שלך שקורא הרסס תוחם אותך בגן סגור.התפקיד של קורא רסס הוא לעדכן אותך מהר,בכמה שיותר מקורות מידע מבלי שתבזבז זמן יקר על ללכת ולחפש תוכן באותם האתרים.
אני כן מסכימה שזה עדיין פער טכנולוגי גדול מאוד מאחר וזה מסורבל יחסית להוסיף תחום עניין\תגית\פרופיל או אתר שמעניין אותך לקבל ממנו מידע.
מה שאתה מדבר עליו בנושא הוספת תחומי עניין יתאפשר כאשר הווב הסמנטי ילך ויתפשט- קורא הרסס לא יעלם לדעתי,אלא ישתדרג ויצטרך לדעת להביא לך (על פי התנהגות קורא הרסס שלך והתכנים שבו)- גם תחומי עניין נוספים שדומים כך או אחרת למה שאתה כבר קורא.

mygif_alt
גל מור כתב, בתאריך 1-17-2008 בשעה 15:32:07 מ- 87.70.142.109    

הפוסט שלך תואם לדור הישן של קוראי הרססים. הדור החדש, ותכונת ה-discover שאמיר ציין היא רק שלב ראשון ומאוד בסיסי בדרך לשם. דוגמה מתקדמת יותר היא enophi, קורא רסס חברתי ל-iPhone. http://www.apple.com/webapps/socialnetworking/enophisocialrssfortheiphone.html. הוא מאפשר לך לצפות בכותרות הכי פופולריות, פעילות או נצפות בקהילה שלך וכמובן, לשתף בקלות עם כל אחד מהחברים. בדרך הזו אתה נחשף כל הזמן לתכנים חדשים.

mygif
ליאור לוין כתב, בתאריך 1-17-2008 בשעה 16:30:22 מ- 89.1.59.95    

גל- אשמח לראות אבל הלינק לא עובד.
גיא- כן רסס צריך לעניין את אמא. לא במתכונת שהוא עכשיו, אבל רסס ככלי לצריכת תוכן באינטרנט צריך לעניין את אמא. גם אמא צורכת תוכן באינטרנט אבל היא עושה את זה בצורה פרמיטיבית. כאשר היא תשתמש בדור הבא של קוראי הרסס היא תרוויח המון מהתוכן שהיא תיחשף אליו ברשת.
Morin- אני מזמין אותך לנסות את המבחן במציאות, אם תקבלי כל דבר אחר מאשר פרצוף לא מבין אני אשמח לשמוע שטעיתי.
אבי- גוגל אלרטס אכן כלי לא רע להיחשף אל תוכן אבל הוא היה טוב יותר אם הם היו ממיינים את התוכן בשבילך ונותנים לך רק דברים מעניינים ולא כל תוצאות חיפוש, ובנוסף לזה הם היו מספקים לך כלי לניהול כל התוכן שמגיע לך משם ולא רק הודעות לא מסודרות באימייל.

mygif_alt
קסטה כתב, בתאריך 1-17-2008 בשעה 17:36:19 מ- 192.115.103.198    

טיפ מנסיוני איך להסביר לאנשים מה זה רסס: לא להסביר שום דבר.
רסס זה מסוג הדברים שאתה לא מבין בשביל מה צריך עד שאתה לא משתמש.
פשוט להתקין ולהכניס כמה פידים וזהו.
קודם משתמשים ואחר כך לא מבינים איך אפשר בלי זה.

mygif
אבי כתב, בתאריך 1-17-2008 בשעה 17:57:44 מ- 83.130.51.161    

ליאור – צודק.
צורת העבודה שלי היום: גוגל-אלרטס -> דפדפן (קריאה) -> דלישס והוספת הערות ידנית -> איחזור ידני מדלישס לפי תגיות.
היחס בין העבודה השחורה לבין הזמן שאני משקיע בקריאה עצמה די בסדר, אבל ברור שהייתי שמח לראות שיפור :)

mygif_alt
Morin כתב, בתאריך 1-18-2008 בשעה 11:50:12 מ- 80.230.16.155    

ליאור,
אתמול הסברתי למישהי את היתרונות בשימוש ברסס, מבלי להסביר איך הוא עובד. הלך יופי. כמובן שיתרונות השיתוף של קורא הגוגל הם בונוס שמשמש תמריץ לשימוש בכלי החדש.

mygif
אורי כתב, בתאריך 1-21-2008 בשעה 09:34:52 מ- 84.108.113.157    

דיון מעניין
ליאור – אכן העלת נקודה כואבת.
עלו כאן כל מיני מונחים כמו Discovery הצפת מידע, הגדרת פרופיל.
לכולנו יש בעיה גדולה בהתמודדות עם כמויות החומר שמציע לנו קורא ה- RSS.
דמיינו מצב שבו אתם מקבלים פיד שיש בו רק 4 פוסטים (או מסמכים) ביום וכל שעליכם לעשות הוא לדרג אותם (ממש כמו שדירגתם את הפוסט הזה) על מנת שתקבלו מסמכים חדשים טובים.

יוצא שכיליתם את זמנכם על הפוסטים הטובים ביותר ללא צורך בהגדרת הפרופיל – הוא מגדיר את עצמו לבד.

mygif_alt
נאור כתב, בתאריך 1-28-2008 בשעה 04:23:07 מ- 62.90.140.217    

אמנם הגעתי לבלוג הזה מאוחר יחסית :) אבל נשארתי.
אני מצאתי את עצמי בשלב מסויים עם המון RSS מסתובבים לי בנטוייבס, ועם מספרים רב ספרתיים מופיעים בראש העמוד, מזכירים לי כמה אינפורמציה אני מפספס. כמובן שאחרי השקעת זמן בריפרוף על הכותרות ודפדוף בדלישס ועוד ועוד, אני מגלה כמה באמת מעט מידע אכן ראוי לקריאה. צריך לזכור ש RSS הוא בהגדרה בסך הכל זרם של מידע, לא מבוקר, ולא מסונן ולא מעט פעמים לא רלוונטיי.
גיא, בתגובה הראשונה הזכיר צורת עבודה שגם אני משתמש בה, כדי לייצר מנגנון סינון אבל אחד הפתרונות שבהם אני משתמש כדי להחשף לתוכן חדש, הוא תוסף מעניין ל FF בשם blogrover שמיידע על פוסטים רלוונטיים לתוכן האתר מתוך הפידים שהוגדרו. אז למרות שיש עוד לא מעט מקום לשיפור (כדוגמא אני הגדרתי RSS מתוך דלישס כפיד מוגדר שבעצם מאפשר לי ל"עקוב" אחרי תוכן קהילתי) המוצר רחוק משלמות, אבל הרעיון מתחיל להתקרב לחווית שימוש שבה אני קורא יותר ויותר תוכן רלוונטי לתוכן שבו אני מעוניין בנקודת הזמן הספציפית.

mygif
דורון כתב, בתאריך 2-11-2008 בשעה 12:14:59 מ- 217.132.126.227    

הפתרון יגיע ויבשיל בקרוב, אבל כבר היום ישנם קוראי RSS שיודעים לנתח את התוכן שאתה נותן להם, מפידים קיימים, ומהם הם מסיקים על תחומי העניין שלך בכל מיני דרכים, ושולפים פידים נוספים וידיעות מאלה שמצויים אצל משתמשים אחרים ומהאינטרנט. למרות שחלקם מתרכזים יותר דווקא בסינון המידע הקיים והצפת הידיעות שיעניינו את הקורא.

נכון להיום, הם עובדים בצורה סבירה, ולא יותר, אבל סביר להניח שבעתיד זו תהיה אחת הדרכים להתעדכן, במיוחד שכל הטכנלוגיות הסמנטיות והרשת הסמנטית יתפתחו.
מי שרוצה מוזמן לנסות בקישורים הבאים (רק אל תצפו לתמיכה בעברית יותר מדי):
http://www.feedhub.com/
http://www.particls.com/
http://feeds2.com/
http://www.mavinit.com/

mygif_alt
ספריות אוניברסיטת תל אביב » ארכיון » הבעיתיות של קוראי רסס כתב, בתאריך 2-19-2008 בשעה 02:36:43 מ- 132.66.16.63    

[...] מתוך הבלוג "עוגיות: טעימות מעולם האינטרנט" של ליא… [...]

הוספת תגובה

 שם (*נדרש)

 אימייל (*לא יפורסם בבלוג)

 אתר (*לא חובה)

עדכן אותי כאשר מישהו מוסיף תגובה לפוסט זה

שים לב: יתכן כי תגובתך תדרש לעבור את אישור של בעל האתר לפני פרסומה.